مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد با اشاره به شروع به كار دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت و حضور كار آموزان يزدي در اين مسابقات از اعطاي تسهيلات حمايتي ويژه اين افراد خبر داد .

 حبيب الله كارگر تسهيلاتي كه از سوي بنياد نخبگان استان به برگزيدگان مسابقات ملي مهارت اعطا مي شود را اعتبار نوآوري و شكوفايي ، تسهيلات نظام وظيفه ، كمك هزينه عمره مفرده و هديه ازدواج عنوان كرد و افزود : برگزيدگان اين مسابقات مي توانند با مراجعه به بنياد نخبگان استان نسبت به دريافت تسهيلات اقدام نمايند .

وي تسهيلات نظام وظيفه براي اين گروه را معافيت تحصيلي در تمام مقاطع تحصيلي ،  خروج از كشور بدون سپردن وثيقه براي شركت در همايش ها و مسابقات علمي و طي خدمت نظام وظيفه با انجام دوره آموزش نظامي به اضافه پژوهش در قالب طرح تحقيقاتي براي نيروهاي مسلح با موضوعات مورد نياز كشور برشمرد .

كارگر برگزاري اين مسابقات را فرصتي براي نشان دادن توانايي ها و استعداد هاي جوانان در محيطي علمي و سالم دانست و بيان كرد : مسابقات ملي مهارت زمينه پيشرفت و ترقي كشور را در عرصه هاي علمي نشان مي دهد و پلي براي عبور از تحريم ها و محدوديت هاي ايجاد شده براي كشور محسوب مي شود كه در اين راستا حمايت مسئولين و دولت در اين بخش مورد نياز است .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان از جمله اهداف برگزاري مسابقات ملي مهارت را کشف استعدادهاي حرفه اي جوانان در جهت شکوفايي مهارت ها ، ترويج و ارتقا فرهنگ مهارت آموزي ، شناسايي کمبودهاي آموزشي و ارتقا سطح استانداردهاي آموزش مهارت در کشور اعلام كرد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا